diskuteraomallt

Alla inlägg under april 2014

Av diskuteraomallt - 20 april 2014 21:43

Inväntar virkgarn och jag hoppas att det kommer till veckan.

Det ska virkas cafégardiner till köket denna gång. Förstorade

upp mönstret idag, så det ska bli enklare att se på diagrammet

va som ska göras.


Foto: Detta ska det bli när virkningen kommer igång. :)


Det är detta mönster som det så småningom ska bli avkopplingstid för mig. Älskar

att handarbeta, det är tack vara min gammelmormor att jag har blivit så bra

på att virka, hon lärde mig grunderna hur man virkar när jag var liten, mönster lärde

jag mig lite senare. Så nu inväntar jag vardag och att paketet med garnet

anländer till mig =)

Av diskuteraomallt - 10 april 2014 14:16

http://www.dn.se/livsstil/reportage/brostoperationen-stal-deras-liv/#Scen_1


Juli 2010. Pink spelar i Göteborg. Christina och Benny åker dit tillsammans. Kanske var det Christina som drog mest när det gällde att komma ut, hon har alltid varit mer utåtriktad än Benny.


För snart fyra år sedan.


Kollade på detta med att Christina Hedlund ville göra en bröstförstorning och att det

skulle göras i Polen. Detta blev visat både på Uppdrag granskning och Malou efter tio.

En verklig gripande och tragisk händelse som bara inte får ske. Christina fick

hjärtestillestånd, men dom lyckas med att få igång hjärtat igen, men hon är

gravt hjärnskadad i dagsläget.


Alla drömmar om en framtid tillsammans spolerades för paret. Och Christina bor

på ett hem för hjärskadade i dag och är även med sina nära och kära flera dagar

i veckan.


Rättegång för att kämpa för Christinas framtid så som att göra det allra bästa

för henne håller på i dagsläget och kan komma att hålla på i två år till om det

vill sig illa. Kravet på ersättning är satt till 12 miljoner och är det högsta

någonsin i Polen.


Denna historien gick rakt in i mitt hjärta redan för fyra år sedan, då detta togs

upp första gången. Igår sendes alltså programmet Uppdrag granskning som

åter igen tog upp detta fallet.


Lider verkligen med henne och hennes familj. En ynka bröstförstorning kan

man tänka sig, men det var allt som skulle till för att slå en hel familj i

spillror, så alla som BARA ska göra en förstorning, tänk er för.

Av diskuteraomallt - 9 april 2014 11:28

Har nästan alltid haft problem med detta med att hålla vikten.

Men nu slutade det med att jag fick diabetes och då var jag bara

tvungen att ta tag i detta ordentligt och seriöst.


En riktig godis råtta har jag varit, men det är slut med det nu. Varje

helg med choklad eller smågodis, och det satte givitvis sitt spår. Det

är väl över 3 mnd som jag inte har ätit godis överhuvudtaget och

det är strongt gjort av mig, har väl gått ned en del i vikt också, men

på vågen visar det inte så mycket, men det märks på kroppen och

kläder att det går åt rätt håll. Det tänker jag fortsätta med.


Pågrund av diabetesen måste jag va skötsam.


keep going.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards