diskuteraomallt

Alla inlägg under mars 2014

Av diskuteraomallt - 27 mars 2014 17:59

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/larares-oformaga-ger-samre-elever_3406490.svd


På ett sett känns detta bra att läsa och då menar jag inte att det är positivt,

men här lyfts det fram att lärarna kan va den bidragande orsaken till

att det går dåligt för elever.

Så alla gånger beror det inte på elev/eleverna att det inte går bra och

att dom då halkar efter.


Detta hade jag aldrig trott skulle komma fram, för på ett vis sitter

man som en underlägsen individ när det gäller skolan och lärare.


Och med det en annan har i bagage angående skolan och

skolinspektionen så känns det som en liten vinst att läsa

detta. Och givetvis att det tas itu med och blir bättre och

att eleverna lär sig mera.

Av diskuteraomallt - 27 mars 2014 17:41

Stress är verkligen nåt som kan arta sig på olika vis. Kroppsligt kan

det slå ut en människa totalt. Allt från att få tryck i bröstet till att

man inte orkar byta en glödlampa ens.

Det låter helt vansinnigt att man inte ens orkar det, men kroppen säger

ifrån på det viset.


Har man en gång varit utsatt för stress, så är vägen tillbaka kortare

och man får ett återfall och symtomen ger sig till känna igen.


Detta är verkligen inget man önskar sin värsta fiende ens. Och det

gäller att lyssna på signalerna kroppen skickar ut och inte

nonchalera det för då kan man va ute på hal is och för man

vet ord av det är man i stressen tillbaka. Och för varje gång

blir vägen tillbaka längre och längre.


Så alla som lever i detta samhället som är nu med all stress, tänk

er för en eller två gånger innan ni kanske hamnar där själva.

Av diskuteraomallt - 24 mars 2014 14:33

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/alliansen-vill-ha-betyg-fran-fyran_3392994.svd


Varför inte???? Det kan va bra för barnen att ha det med sig så tidigt som

möjligt är min åsikt. Jag  vet att det har vart en veldig prat om

för eller emot med betygen.


Men jag håller med på att det är inte bra att ändra fram och

åter med betygen vart 4 år. Det kan göra både barn och föräldrar

osäkra på det hela.


Detta med att betygen ska skickas hem istället för att delas ut är

oxå en positiv sak. Nu kvarstår det att se hur det kommer

att se ut när det väl är bestämt hur det ska va.

Av diskuteraomallt - 24 mars 2014 12:34

Nu är det snart 2,5 år sen mopedolyckan och min arm har läkt, vilket

jag naturligtvis är otroligt tacksam för. Det har inte vart roliga år. Smärtor

dygnet runt och beroende av smärtmedicin. Men nu är jag alltså fri

från tabletter för smärtorna.


Vill ut och arbeta på halvtid som jag gjorde innan olyckan, var då på ett

äldreboende på halvtid, det gav så mycket tillbaka att ta hand om och

va en en extra resurs på arbetsplatsen.


Tänkte jag skulle ta tag i det, men är lite osäker vilken enhet jag först

och främst ska ta kontakt med. Har ett lönebidrag som ligger vilande

sen förra gången jag var ute och arbetade. Får väl kolla runt lite

på hur jag ska gå till väga med det hela. Men att va hemma det är

inget alternativ för mig, måste ha nåt att göra och bli stimulerad på

den sociala delen.

Av diskuteraomallt - 19 mars 2014 13:40

Gött att va igång igen. Började på motioncykel lite försiktigt igår. Och det

märktes att man inte har tränat på länge. Det blev 2 km igår och 3 km

idag. Ska ta det lite försiktigt i början.


Känner att jag har en förkyldning i antogande, och då ska man va lite

försiktig med träning. Jag tor inte att det är så farligt när man

inte har någon feber iallafall.


Tog lång tid att komma till skott, men nu har jag det! Keep going =)

Av diskuteraomallt - 17 mars 2014 20:41

Va säger man. Sätter Sverige på kartan gör dom iallafall. Det är ett som är säkert.
Skrattmusklerna får sig en omgång.
Min engelska är inte bra, men bättre än deras iallafall.

Ola Conny bara babblar och babblar.

Av diskuteraomallt - 15 mars 2014 18:10

Man kan ju faktiskt börja fundera. Visst när man ser hur övriga världen har det, kan jag förstå

att folk säger att vi har det att bra i Sverige. Jovisst har vi det bra. Men när det kommer

till arbetslöshet och så vidare, då är det inte särskilt bra. Dålig ekonomi är det

många son har.


Svårt att få vardagen att gå ihop ekonomiskt. Själv är jag heller inte gjord av pengar för

den del. Och det kan va svårt att få det att gå runt.


Undrar hur regeringen ser på detta. Arbetslösheten kan ta hårt på en familj ekonomiskt, och detta

är en sorts fattigdom, rätta mig om jag har fel! Undrar när den onda cirkel ska vända

och göra det bättre för människor!

Av diskuteraomallt - 15 mars 2014 10:56

http://beta.dbtv.no/3340898224001#3340898224001


Den 18 åriga gorillan blev tagen med kejsarsnitt, helt otroligt! Gorilla

babyn vägde två kilo och va så söt. Kolla in själva.


Ovido - Quiz & Flashcards